Summering av en söndag (som inte var särskilt rolig men inte särskilt tråkig heller)

Jag fick verkligen lust att blogga, men jag har inget intressant att skriva. Inget alls. Det har regnat idag, det var faktiskt ganska längesedan nu. Lite mysigt på något sätt.

Det här har jag gjort idag:
  • Sovit för länge.
  • Ätit frukost och tittat på Så ska det låta.
  • Handlat på Ica och pratat med Eva och hört lite skvaller. Det var kul :).
  • Spelat Wii. Jag vann flera gånger faktiskt.
  • Lagat tacos och ätit den. Gott!
  • Betalat en räkning.
  • Bytt profilbild på Facebook för första gången. Vet inte om den nya bilden är bättre än den gamla, men alla andra byter ju hela tiden. Dessutom var jag bara 20 år på den förra bilden så jag känner mig alltid lite falsk.
Det här har jag inte gjort:
  • Pluggat. Dumt, tror jag, men jag har varit sjukt omotiverad och då lär man sig nog inte lika bra.. Haha, vilken dålig ursäkt! Det har helt enkelt inte blivit så. Jag tar inte min mekanik-kurs på allvar, har hört att den ska vara svårare än hållfasthetsläran i förra perioden men jag har inte insett det än och tror därför inte att jag behöver plugga. Tentan är nästa torsdag...
  • Förberett matlåda tills imorgon. Det händer visserligen inte så ofta att jag har någon matlåda med mig i och för sig, men nu har jag faktiskt mat att ta med. Tror att jag ska ordna detta innan jag går och lägger mig.
  • Duschat. Men jag har en timmes sovmorgon imorgon så jag kan göra det då. :D

Till sist en rolig bild:

image53

Ofta i affärer har de vid utgången någonting smaskigt som man ska bli sugen på och därför köpa. (Bra meningsbyggnad) På Konsum i Ljungskile lägger de spansk peppar i en korg. Mums!?!

Och en bild till:

image54

Förra fredagen var jag med Martin och kusin Emil när de skulle fiska. Jag fiskar aldrig av princip (det är tråkigt), men gräva mask är roligt. Helt plötsligt när vi höll på att gräva skrek jag. Martin och Emil retade mig naturligtvis och sa att jag var fånig och att maskar inte är något att vara rädd för. Det var verkligen inte därför jag skrek, utan för att jag höll på att trampa på en halv kopparorm och en död mus. Det kan man faktiskt bli lite rädd för.

Adjö.

Kommentera här: