Fotboll och sömnad - den självklara kombon

Idag har jag varit ensam hemma. Alltså på riktigt ENSAM hemma. Martin är i Karlstad med Klykan och hälsar på en kompis över helgen, mor och far är i sommarstugan och bror är i Hultsfred. Jag är hemma.

Men det går verkligen ingen nöd på mig, jag har det hur bra som helst. Det är sommar, jag är ledig och kan roa mig med en av mina favorit sommarsysselsättningar - sy och titta på Fotbolls EM! Det är ingen ny hobby insåg jag igår, när jag för tredje dagen höll på med de nya gardinerna till lägenheten. Redan 1998 (fatta 10 år sedan!!) tillbringade jag den regninga sommaren i soffan och tittade på Fotbolls VM i Frankrike samtidigt som jag broderade små korsstyngstavlor. Haha, hur många nördpoäng är inte det? Jag var ju inte direkt coolaste fjortisen i byn... :)

Whatever, idag har jag sytt ett romantiskt kuddöverdrag i vitt linnetyg och spets och avnjutit Italien-Rumänien samt Holland-Frankrike. Kuddöverdraget blev jättefint och det var två riktigt bra matcher. Holland vann med 4-1 bara en sån sak, fem mål i en match. Jag antar att det är det man gillar med sådana här stora fotbollstureringar att alla lag kämpar så. Det är inte det här tråkiga att göra ett mål och sedan bara gå in för att behålla ledningen. För alla spelare vet att så länge man bara leder med ett mål är ingenting säkert. Därför är det bättre att göra ett mål till, och ett till... i alla fall försöka.

Imorgon är det lördag. Då ska jag besöka Ljungskiledagen tror jag, sy det andra kuddfodralet fast i grått linnetyg och sen spelar ju Sverige!

Godnatt godnatt

Kommentera här: