Jag är tillbaka och min dator också

Wow, det var längesedan jag bloggade. Det beror på flera faktorer: 1. I veckan har jag haft två tentor, som jag varit tvungen att lägga all energi och all tid på. (Ack, vad jag är duktig - men nu är jag LEDIG!!) 2. Min dator har stått bakom en annan dator. Visserligen har jag fått använda den andra datorn när ägaren till den inte varit här, men det har mest varit när jag inte haft tid. 3. Det har varit solsken och vårväder.
Så det känns skönt att kunna skriva lite igen samt lägga in bilder, för det kan man ju inte på någon annans dator eftersom man måste spara dem först.


Klick

Klick! är Aftonbladets nöjesbilaga och har också blivit ett tv-program på Aftonbladets egen kanal, kanal 7. Detta program tänkte jag klaga lite på. Ha ha. Inte för att det är ett dåligt program. Okej, man blir kanske inte smarare av att titta på det , men det är en bra nöjes-, skvaller- , fredagsshow. Hans Wiklund och en annan tjej är programledare och de bjuder in roliga gäster och en artist som uppträder. Varje vecka "går de och shoppar" med en kändis, de har en modeexpert och de har en panel med bland annat Bingo Rimér som tycker trendiga grejer. Ni hör ju, allt som gör ett bra program. (obs, jag är lite ironisk.) Men det är den här panelen jag inte riktigt tycker om. När man läser kan man lätt hamna i villfarelsen att alla mediamänniksor är vanliga männsikor även fast de har "koll". När man ser dem på tv förstår man att det inte är så. Förra veckan pratade panelen självklart om Melodifestivalen som nu var framme vid sin final. Panelen tyckte att Måns var snygg och cool och kunde vinna, men helst The Ark.
"Bara inte Marie Lindberg vinner!" sa panelgästen Alexander och gjorde korstecknet medan han sa hennes namn. Fy så elakt, tyckte jag! Nej, han måste inte tycka att hennes låt var bra, men det syntes på honom att han tyckte att jag vill inte att fröken Marie från Munkedal vinner. Det hade ingenting med låtarna att göra. Måns-Petter från Lund var som sagt godkänd, snygg och medveten. Inte Marie som bara är sig själv. Det gillar inte trendpanelen.

Och när han sagt det så såg jag plötsligt klart på programmet. Jag såg att det bestod av några personer i en särskild krets av människor som blivit utvalda för att de var inne och snygga och typ känner varandra. Alla bor i Stockholm och tror att Stockholm är Sveriges enda uthärdliga plats att bo på. Resten av Sverige är landet och på landet är vi töntiga... Även om de tycker så, tycker jag att det är tråkigt när det märks. Man ska väl kunna känna att ett tv-program liksom gäller mig, trots att jag inte kommer gå ut på de ställena de rekomenderar (elller ens bryr mig om vad trendpanelen ska göra i helgen). Men efter att man insett detta kan man ändå kolla på Klick! och tycka att det är lite underhållande. Det känns liksom bra att veta att man inte måste ta dem på allvar. Jag måste inte ha byxorna/kjolen högt upp i midjan bara för att mode-Elin har det. Jag får vara så cool som jag är när jag har häng på mina byxor! Så det så!

Kommentera här: