Om en tröja

Yes, idag har varit min lediga dag! Det är skönt med lediga dagar. Det enda som är dumt är att man vill göra så mycket och det är inte alltid att man hinner allt på en dag. Idag till exempel var planen att jag skulle sy en tröja. Det är för länge sedan jag sydde annat än gardiner så nu ska det bli ändring på! Så en tröja alltså, av tyg inköpt för snart två år sedan tror jag. Allt annat, förutom plugg, skulle komma i andra hand. Icke. Pluggat har jag gjort med utöver det har jag sett på en halvbra film -  Repmånad, tvättat bilen hemma hos Martin, läst Bohuslänningen och varit i Uddevalla. Hur kan det bli så när man har planerat så väl? Uddevalla var i och för sig bra. För jag kom på att jag inte hade vare sig muddtyg eller dragkedja i rätt kulör och av rätt längd. Nu har jag det. Och nu är det två långa dagar kvar innan jag kan planera nästa dag då jag ska sy min tröja. Suck, suck.

Kommentera här: