Sökes: En påse

Jag letar efter en påse. Den är ingenstans så jag gav upp för en stund och kollade min facebook och var tvungen att blogga lite.

Men alltså - en påse! En vit plastpåse med röd text där det står Siba. Den har hängt på elementet, förlåt radiatorn, här uppe i datarummet tills för bara ett litet tag sedan. Igår insåg jag att den var borta när jag skulle slå in en julklapp och behövde tejp. För i påsen ligger tejpen. De är dock inte det värsta. I påsen ligger även en arbetsrapport som nån byrå gjort åt Uddevallakommun med en utredning angående Uddevallabron... Vi fick låna den för ett skolarbete i höstas och den skulle ju naturligtvis lämnats tillbaka för längesedan. Jag har bara glömt att ta med den. Nu förstår jag ju varför: Jag vet inte var den är! Pinsamt.

Det finns väldigt begränsat med bra ställen att lägga viktiga saker på i vårat lilla hus och nu har jag kollat på alla dessa ställen plus några dåliga. Jag vet till och med när jag såg den sist (1:a december) och ändå kan jag inte komma ihåg vart jag la prylarna. Fett dåligt av mig som brukar ha så idiotiskt bra minne.

Det är så störande. Den kommer säkert fram när jag som minst behöver tejp eller en 30-60-90-linjal som också låg i påsen men jag blir ändå irriterad. Det är därför jag bloggar om något såhär fånigt... Om nån som råkar läsa detta känner att den har mediala förmågor så får den gärna höra av sig med tips. Blä och godnatt.

Kommentera här: