Mest spelade låtarna på Rix FM

Om jag lyssnar på radio lyssnar jag för det mesta på P3. Idag har jag ju då mest lyssnat på Rix FM och det var så länge sedan jag lyssnade på reklamradio så jag är helt facsinerad över hur ofta de spelar samma låtar. Detta är dagens statistik:

Antal spelade gånger mellan kl. 12.00 - 16.30

3 ≤ gånger

Andreas Johnsson - Little bit of love (4 ggr)
Danny - Tokyo
Sarah Dawn Finder - I remember love
Linda Bengtzing & Marcoolio - Värsta schlagern
Sonja Aldén - För att du finns
Nelly Furtado - Say it right
Sebastian - When the night comes fallin´

2 gånger
Måns Selmerlöf - Cara mia
Magnus Carlsson - Live forever
Marie Lindberg - Trying to recall
Enrique Iglesias - The pingpong song
Gwen Stefani - The sweet escape
The Ark - The worrying kind
Mika - Grace Kelly
Erik Segerstedt - Can´t say I´m sorry
Sandi Thom - Wish I was a punkrocker

Mest frekventa reklam
Skopunkten
Ikea
Reklam som talar om att det kommer vara
skärpt hastighetskontroll i några dagar framöver

Låtar som var väldigt roligt att höra
Backtreet Boys - Quit playing games (with my heart)
Backstreet Boys - (Kommer verkligen inte på titeln men kunde hela texten... det kanske var Weslife?)
E-type - Angels Crying

Tillägg  (070521):
Låten med Backstreet Boys heter naturligtvis I want it that way!

Kommentarer:

1 Anna:

Nästan bara schlagerlåtar också, snacka om brist på variation!

2 Simon:

Jo jag är/var ledig. Har varit i vårat sommarställe med isabelle och micke, det var trevligt. Imorgon ska jag prova ut mina kläder till bröllopet=)

3 sanna:

vad intressant! sitter här och borde ägna all min tid åt min o anna-saras b-uppsats om hur många starategier det finns på en viss arbetsplats som hjälper de arbetande att må bra i sitt arbete.. hmm.. börjar bli mer sugen på att analysara reklamradio stationer.. det hade varit något.. men skulle man lyssna för länge så hade man nog blivit lite coco om man var tvungen att höraen hel del låtar minst 1 gång i timmen...hmm.. men intressant leo! det gjorde du bra!
nästan till och med så att det suger i fingarna för att sätta på en spice girls skiva, eller varför inte en av alla backstreet boys skivor. oooh, det var tider det! det läskiga (eller fantastiska??) är ju att man kommer ihåg alla låtar utan att ens anstränga sig.... sinnes..

Kommentera här: