Ont i hela mig

Idag har jag varit sjuk. Det finns inget annat att komma undan med. Fast jag vill inte!! Tråkigt, när det till slut visade sig att nyårsaftonen skulle komma att bli en trevlig kväll. God mat, fin dukning och underhållade sällskap. Ska jag då bli sjuk? Nej, imorgon ska jag vara frisk som en nötkärna igen. Hoppas att "sjukdomen" bara är påföljden av eventuellt dålig blodpudding som Vännen och jag förtärde igår kväll. Tittade aldrig på datumen, tog för givet  att  det man köper i affären inte skall gå ut dagen efter. Blodpudding kanske dock inte är det som går mest dagarna innan jul. (Borde vara det - för det är gott och billigt.)

Hur som helst är jag mycket väl medveten om att jag inte borde sitta uppe och "slarva" så här dags när jag egentligen är sjuk. Men jag fick ett pigghets anfall för den stund sedan och bestämde då att om klockan inte hunnit bli ett så skulle jag gå upp lite och blogga av mig mina sorger. Då borde man ju somna bättre. Eftersom klockan då var nollnoll:femtiosex steg jag således upp. Är nu dock väldigt trött och genomsvett, och så varm är det faktiskt inte här! Ska sova... strax!

Dagens tidigare timmar har jag mest spenderat i sängen. Det bästa stället när man har ont i magen, huvudet samt varenda led i hela kroppen. Den enda jag gjort var en tur till Torp köpcentrum (usch, för det en dag som denna!) för att införskaffa mat och dryck tills imorgon. Systemet stängde klockan tre och en kvart i tre skulle vi precis svänga av motorvägen. Då överraskades vi av en kö på en hastighet av trettio km/h. Vi hann allstå inte till Systembolaget. Det får gå ändå. Köpte en stor flaska cider med sådandär lyxig kork som kan smälla så vi har något bubbligt att skåla i. Resan kändes ändock onödig för mat hade vi lika gärna kunnat handla var som helst (även imorgon) istället för i världens mest tätbefolkade affär.

När vi kom hen igen lade vi oss båda och sov. Sedan förflyttade vi oss till tv:n. Efter det försökte vi sova mera (han lyckades) och här sitter jag nu. Bra dag...

Nu ska jag sova mig frisk! Godnatt!

Kommentarer:

1 Hannah:

natti.

Kommentera här: