Hemma igen

känns det som. Fast sanningen är att jag inte varit särskilt långt bort. Bara mentalt. Fick nämligen (kors i taket!!) ett inlägg här på bloggen av en klasskompis från gymnasiet. Det var väldigt roligt. Ja, och när jag såg att hon lämnat länk till sin egen blogg var jag ju naturligtvis tvugen att surfa dit och läsa. Hittade också länkar till andra ex-klasskompisars bloggar och läste vidare. Efteråt när jag klickat tillbaka hit kändes det som jag kom hem till mig igen efter en lång resa runt halva Europa. Det var skönt att komma hem.

En stund kände jag dock att mitt liv inte var så värt att blogg om. Inte för att jag vantrivs, för det gör jag verkligen inte! men för att det inte är så stora händelser som det skrivs om här. Men det visste jag ju redan från början, så det så. Jag ska allt ha kvar min smarta blogg!

Fysiskt är jag i och för sig hemma efter julen igen. Den var lugn och skön som vanligt. Pojkvännen och jag åkte hem till respektive föräldrar kvällen före (jag tog med mig katten) och sov där. Sedan föjlde julafton i vanlig ordning: Frukost, kyrkan kl. 11.00, andra frukost efter kyrkan, väntan på Kalle Anka (här är det meningen att vi barn i familjen ska se en film som tomten kommit med under det att vi var borta, men i år kunde bror och jag inte bestämma oss för om det skulle bli IceAge eller Scarface så vi såg inte på någon av dem), Kalle Anka, julmiddag som avnjutes länge och sist men inte minst julklappsutdelning! Ingen släkt, bara familjen; mamma, pappa, lillebror och jag. Mysigt!

Dagen efter åkte vi hem igen. Det låter som en stor grej... i mitt fall förflyttade jag mig 2,5 km, pojkvännen ca 1 mil. Hemma klädde vi granen som vi högg dan före julafton men inte hann klä. Det gjorde ingenting för det var bättre att göra det i lugn och ro. Den blev fin i alla fall men trots att den såg så liten och nätt ut i skogen så var den så pass stor när vi tog in den att vi var tvugna att möblera om lite. (Bild kommer.) Det gjorde ingenting.

Så är det! Nästa grej är nyår... får se hur det blir. Vet i alla fall vad jag ska ha på mig om det skulle visa sig att det blir lite festligt trots allt. Alltid något!. Just nu börjar jag bli hungrig. Lika bra att gå ner och förbereda något ätbart tills pojkvännen kommer hem. Kanske.

Kommentarer:

1 Annika:

Men hej Leonor, så kul att hitta din blogg här på nätet. Hoppas allt är bra med dig!! mvh Annika (forna SP3E;are...)

Kommentera här: